آموزشی

انواع روش های استخراج ارزهای دیجیتال

انواع روش های استخراج ارزهای دیجیتال

افرادی که به تازگی وارد دنیای استخراج ارزهای دیجیتال شده‏اند، با سوالات و پرسش‏های زیادی در مورد مفاهیم مختلف موجود در امر استخراج رو به رو هستند که پاسخ‏گوئی به هر یک از این موارد می‏تواند باعث تسریع روند تطابق تولیدکنندگان جدید با دنیای ارزهای دیجیتال شود. در این بین باید گفت که یکی از مهم‏ترین پرسش‏های مطرح در این راستا، مربوط به چگونگی استخراج ارزهای دیجیتال می‏باشد. در واقع این سوال توسط بسیاری از تولیدکنندگان جدید، مطرح می‏شود که به چه شکل و روش‏هایی می‏توان، نسبت به تولید ارزهای دیجیتال اقدام نمود. در این مقاله قصد داریم، انواع روش‏های ممکن موجود در تولید ارزهای دیجیتال را به صورت مختصری توضیح داده و در اختیار شما قرار دهیم.

در دنیای ارزهای دیجیتال، در راستای عمل استخراج، افراد قادر هستند تا از 3 روش کلی موجود زیر استفاده نمایند :

  • استخراج به صورت تنها

 

در این روش، فردی که قصد تولید ارز دیجیتال را دارد، بعد از انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر خود، در تلاش است تا یک سیستم استخراج قدرتمند و متناسب با الگوریتم ارز دیجیتال انتخاب شده را پیاده‏سازی نماید. بدین صورت که این فرد می‏تواند از سایت‏های فروشنده دستگاه‏های استخراج، نسبت به تعمیر سیستم مورد نظر خود اقدام کرده و سپس سیستم تعمیراری شده را با رعایت نمودن برخی از اصول و قواعد مشخص، پیکربندی نماید. حال فرد تولیدکننده بعد از اتمام مراحل پیکربندی و راه اندازی سیستم استخراج، به صورت تکی و تنها با اتکا به قدرت سیستم خود، نسبت به تولید ارز دیجیتال مورد نظر، اقدام می‏نماید. این روش به عنوان معمول‏ترین راه استخراج ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‏شود. البته در این حالت همچنین می‏توانید از قدرت کارت‏های گرافیکی نیز در امر استخراج استفاده نمایید.

ولی در نظر داشته باشید که کسب موفقیت در این روش، نسبت به روش‏های دیگر، بسیار دشوار بوده و این احتمال نیز وجود دارد که در پی صرف هزینه و زمان قابل توجه حتی نتوانید که در تولید ارز دیجیتال موفق باشید. بدین صورت که شانس شما در تولید ارز دیجیتال به صورت تکی و انفرادی بسیار پایین می‏باشد و این به دلیل افزایش سختی استخراج برخی از ارزهای دیجیتال پر طرفدار در بازار می‏باشد.

 

  • استخراج با استفاده از یک استخر استخراج ارزهای دیجیتال

 

این روش نیز دقیقاً همانند روش قبلی بوده البته با این تفاوت که در این روش، از یک استخر استخراج، در راستای افزایش بهره‏وری و شانس تولید ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده می‏نماییم. بدین صورت که بعد از راه‏اندازی سیستم استخراج، آن را با استفاده از دستورالعمل‏هایی مشخص به یک استخر استخراج متصل می‏کنیم.

حال فقط ما نیستیم که به استخر متصل می‏شویم. بلکه تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان از سراسر جهان نیز سیستم استخراج خود را به استخر استخراج متصل می‏نمایند. در این بین استخر نیز، قدرت همه‏ی تولیدکنندگان خود را دریافت نموده و آن را در راستای استخراج ارز دیجیتال مشخصی، متمرکز می‏نماید.

لذا بدین ترتیب، با توجه به بالا بودن قدرت استخراج در دسترس، شانس تولید ارز دیجیتال مورد نظر نیز بالاتر می‏رود و در زمان‏ کم‏تر و با شانس بسیار بیش‏تری قادر به تولید ارز دیجیتال خواهید بود. البته در این روش، بعد از رسیدن به سود و توانایی تولید، میزان تولیدات بدست آمده، بر حسب اندازه‏ی قدرتی که هر یک از تولیدکنندگان به اشتراک گذاشته‏اند، بین آن‏ها، تقسیم می‏گردد. در مورد استخرها هم، پیشنهاد می‏شود که سیستم خود را به استخرهای معتبر موجود در بازار، از جمله : btc.com، pandapool، antpool و tmpool.net، متصل نمایید.

پس در کل می‏توان گفت که استفاده از استخرهای استخراج، یقیناً باعث افزایش بهره‏وری در سود بدست آمده‏ی شما از تولید خواهد شد.

 

  • استخراج از طریق ابر

 

روش دیگر تولید ارز دیجیتال، استفاده از سایت‏های ابری ( ” cloud mining ” ) برای تولید می‏باشد. طریقه‏ی استخراج توسط این سایت‏ها، بدین صورت است که شما می‏توانید از بین گزینه‏های موجود در اینترنت، سایت معتبر و قابل قبولی را انتخاب کرده و در آن نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایید.

حال بعد از ثبت نام صورت گرفته، سایت میزبان ابری، امکانات و خدمات خود را در ازای دریافت هزینه در اختیار کاربران قرار می‏دهد و افراد می‏توانند بر حسب علاقه و یا هدف خود، یکی از ارزهای دیجیتال و پلن‏های ماینینگ مخصوص به آن را انتخاب نموده و عملیات استخراج خود را شروع نمایند. در واقع سایت، قدرت تولید استخراج خود را در قالب بسته‏های پیشنهادی و در ازای دریافت مبلغی مشخص، در اختیار شما قرار خواهد داد.

این روش نیز به عنوان یکی از گزینه‏های مناسب در تولید ارز دیجیتال پیشنهاد می‏شود. ولی همواره باید توجه داشته باشید که سایت انتخاب شده، ” scam ” نبوده و مورد تأیید بسیاری از منابع باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code