آموزشی

آشنایی با برخی از مفاهیم کلیدی در دنیای ارزهای دیجیتال

  1. مقدمه

در حال حاضر در سراسر دنیا، افراد زیادی هستند که برای فعالیت در عرصه ارزهای دیجیتال علاقه نشان می‎‏دهند. حال هر یک از این افراد با وارد شدن در دنیای ارزهای دیجیتال، با مفاهیم و موضوعات متنوعی رو به رو می‎‏شوند. بسیاری از این مفاهیم برای این افراد تازگی داشته و افراد نیازمند صرف مدت زمانی هستند تا نسبت به این موارد آگاهی داشته باشند.

در این بین نیز باید گفت که یکی از فاکتورهای اساسی برای کسب موفقیت در دنیای ارزهای دیجیتال، این است که با آگاهی از فاکتورها و مفاهیم مختلف، بتوان در زمان مناسب و به طرزی مؤثر از این موارد استفاده نمود. لذا به دلیل اهمیت بالای موضوع یادگیری این مفاهیم و موضوعات، در این مقاله سعی داریم که شما را با برخی از اصطلاحات پایه و اساسی در دنیای ارزهای دیجیتال آشنا کنیم.

 

  1. استخرهای استخراج

در طی چند سال گذشته، فعالیت در عرصه‎‏ی استخراج ارزهای دیجیتال، به عنوان یکی از پر سودترین و پر رونق‎‏ترین کارها تبدیل شده است. به طوری که افراد زیادی در سراسر جهان، با داشتن سخت افزارهای قدرتمند، سعی در استخراج و در نهایت فروش ارزهای دیجیتال مورد نظر خود هستند.

در این بین برای افزایش میزان بهره‎‏وری و کسب درآمد بیش‏تر از استخراج ارزهای دیجیتال، تولیدکنندگان دستگاه‎‏های ماینینگ خود را به استخرهای استخراج متصل می‎‏نمایند. در واقع این کار باعث می‏‎شود تا فرد تولیدکننده، از قدرت بسیار بیش‎‏تری برای استخراج ارز دیجیتال مورد نظر خود برخوردار باشد.

برخی از استخرهای معتبر موجود در سطح اینترنت، عبارتند از : antpool، tmpool.net، btc.com و pandapool که تولیدکنندگان از طریق اتصال به این استخرهای استخراج، قادر خواهند بود تا تولیدات به مراتب بیش‏تری را نسبت به حالت ماینینگ انفرادی داشته باشند.

استخر استخراج

استخر استخراج

  1. صرافی‏‎های آنلاین ارز دیجیتال

یکی از مهم‏ترین مفاهیم موجود در دنیای ارزهای دیجیتال، قابلیت تعمیر و فروش این ارزها می‎‏باشد. در واقع سرمایه‏‎گذاران و دارندگان ارزهای دیجیتال، برای آن که بتوانند در دنیای ارزهای دیجیتال به سودهای قابل توجهی دست یابند، نیاز است که این ارزها را در جریان بازار قرار داده و تعمیر و فروش‎‏هایی را نسبت به آن‏ها انجام دهند.

یکی از راه‏‎های شرکت در تعمیر و فروش‎‏های بازار ارزهای دیجیتال، عضویت و فعالیت در صرافی‎‏ها می‏‎باشد. در واقع نیاز است که یک سرمایه‏‌گذار یک صرافی آنلاین را به عنوان پلتفرم فعالیت انتخاب نموده و در آن عضو شود تا بتواند از طریق تعمیر و فروش ارزهای دیجیتال مختلف به سودهای مورد نظر خود دست یابد. از جمله‎‏ی صرافی‎‏های برتر موجود در بازار، می‎‏توان به binance، okexchange و coinbase اشاره نمود. در این بین باید گفت که از فاکتورهای اساسی برای موفقیت در تعمیر و فروش‏‎های صورت گرفته، داشتن استراتژی‏‎های معاملاتی صحیح می‎‏باشد.

صرافی آنلاین ارز دیجیتال

صرافی آنلاین ارز دیجیتال

  1. وال‎‏ها

افرادی که در کار تعمیر و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، بارها شاهد افزایش و یا کاهش‏‎های شدیدی در مورد قیمت برخی از ارزهای دیجیتال شده‎‏اند. به طوری که به یکباره قیمت یک ارز دیجیتال با افزایشی قابل توجه رو به رو شده و یا این که در یک زمان مشخص، یک ارز دیجیتال با کاهش قیمت بسیار شدیدی رو به رو شده است.

باید در نظر داشت که این افزایش و یا کاهش‏‎های شدید رخ داده در بازار ارزهای دیجیتال، به صورت اتفاقی نبوده و دلایلی اساسی در پشت پرده انجام چنین رفتارهایی هستند. یکی از اساسی‎‏ترین عوامل شکل‏‎گیری چنین نوساناتی، وال‎‏ها می‎‏باشند. در واقع اصطلاح وال، به گروهی از افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال گفته می‏‎شود که با تعمیر و فروش‎‏های در حجم بالای خود، در پی ایجاد تغییراتی شدید در قیمت ارزهای دیجیتال مشخص هستند تا بدین ترتیب بتوانند تغییرات بازار را در دست خود قرار دهند و با داشتن آگاهی قبلی از تغییرات قیمت صورت گرفته به درآمدهای بالایی دست یابند. در ضمن باید گفت که آشنایی با رفتار و عکس‎‏العمل‏‎های وال‎‏ها، می‏‎تواند باعث کسب درآمدهایی مناسب برای سرمایه‏‎گذاران در بازار شود البته شناسایی رفتار وال‏‎های قبل شروع حرکت‎شان بسیار سخت می‏باشد.

وال ها

وال‏ ها

  1. شرایط اصلاح بازار

شرایط فعلی بازار ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرید. این بازار در حال حاضر در وضعیتی قرار گرفته است که بسیاری از ارزهای موجود در آن با کاهش شدید قیمت رو به رو شده‎‏اند. این در حالی است که قیمت ارزهای دیجیتال در سال پیش در بیش‎‏ترین حد خود قرار داشتند. بزرگ‎‏ترین نمود این موضوع مربوط به بیت کوین می‏‎باشد که یک سال پیش قیمت این ارز در حدود 20 هزار دلار بود ولی اکنون قیمت آن تا حدود 6 هزار و 400 دلار کاهش داشته است.

کارشناسان بازار دلیل این کاهش قیمت بیت کوین را مربوط به شرایط اصلاح بازار می‏‎دانند. در واقع به نوعی این اعتقاد را دارند که بیت کوین به دلیل افزایش قیمت‏‎های بی دلیل و آنی که آن را تا حدود قیمتی 20 هزار دلار نیز افزایش داد، نتوانسته که پایه و در واقع پشتوانه‏‎ی مناسبی را برای خود به وجود آورد. به همین دلیل است که در سال 2018، قیمت این ارز دیجیتال و بسیاری دیگر از ارزها، با کاهش‏‎هایی قابل توجه در ارزش و قیمت خود رو به رو شدند.

در واقع در شرایط فعلی، این بازار ارزهای دیجیتال است که قصد دارد با جمع‎‏آوری پشتوانه و کسب قدرت بیش‏تر، خود را به شرایط ثبات نزدیک‎‏تر نماید.

شرایط اصلاح بازار

شرایط اصلاح بازار

  1. Pump و Dump

در بازار ارزهای دیجیتال، به افزایش قیمت‎‏های شدید صورت گرفته، اصطلاح Pump گفته می‏‎شود. همچنین به کاهش قیمت‏‎های شدید صورت گرفته نیز اصطلاح Dump گفته می‏‎شود. باید در نظر داشته باشید که هر دوی این وضعیت‎‏ها اگر برای یک ارز دیجیتال اتفاق بیفتد، باید از تعمیر و یا فروش آن ارز در این شرایط، خودداری نمایید.

چرا که با تعمیر یک ارز دیجیتال در حال Pump، درست است که قیمت آن ارز در حال افزایش می‏‎باشد ولی ممکن است با یک کاهش شدید، دچار ضرر شوید در واقع شرایط افزایش قیمت آن ارز باثبات نبوده و هر آن ممکن است که با کاهش قیمت رو به رو شود. در مورد شرایط Dump هم باید گفت که اگر این وضعیت برای یک ارز دیجیتال رخ دهد، سعی کنید که در اولین لحظات کاهش قیمت، ارز خود را بفروشید تا ضرر مالی کم‏‎تری داشته باشید. چرا که هر چقدر که از زمان کاهش قیمت ارز دیجیتال می‎‏گذرد، با ضررهای بسیار بیش‎‏تری رو به رو خواهید شد. به طوری که مجبور خواهید بود تا ارز دیجیتال خود را با قیمت بسیار پایین‏‎تری از ارزش واقعی خود، به فروش برسانید.

Pump & Dump

Pump & Dump

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code