آموزشی

استراتژی تعمیر و فروش چندگانه در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

  1. مقدمه

بازار ارزهای دیجیتال به مدت چند سالی است که فعالیت خود را به صورت گسترده و در سطح جهانی دنبال می‏‎نماید. به طوری که همه روزه تعداد افراد زیادی از جاهای مختلف دنیا، برای انجام معاملات و تعمیر و فروش‎‏های خود وارد این بازار می‏‎شوند.

البته صرف وارد شدن در بازار ارزهای دیجیتال، به معنای کسب درآمد قطعی از این عرصه نمی‎‏باشد. به طوری که در حال حاضر در در بازار، به تعداد قابل توجهی ارز دیجیتال وجود دارد که هر کدام از آن‏ها ارزش‎‏ها و قیمت‏‎های متفاوتی را نسبت به هم دارند و برای کسب درآمد از این ارزها، باید نسبت به شرایط و چگونگی تغییر قیمت‌‏های آن‏ها، به طور کلی آگاهی بدست آورد.

در این بین با وجود این همه ارز مختلف، تنها از طریق تعمیر و فروش‎‏های ساده، نمی‏‎توان به سود رسید و برعکس ممکن است در پی تعمیر و فروش‎‏هایی ناموفق، با ضررهای مالی زیادی نیز رو به رو شویم. لذا برای کسب موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال و بدست آوردن سود مناسب، نیاز است که برخی از استراتژی‏‎های تعمیر و فروش موفق را دنبال نماییم.

 

  1. استراتژی تعمیر و فروش چندگانه

یکی از این استراتژی‎‏های موفق موجود در بازار ارزهای دیجیتال، استراتژی تعمیر و فروش چندگانه می‎‏باشد. منظور از این استراتژی، این می‏‎باشد که در تعمیر و فروش‏‎های خود در بازار ارزهای دیجیتال به صورت چندگانه عمل نماییم.

در واقع بدین معنا که در موقع تعمیر ارزهای دیجیتال، به جای قرار دادن کل سرمایه‏‎ی خود بر روی یک ارز دیجیتال مشخص، سعی کنیم که این سرمایه را برای تعمیر چندین ارز مختلف تقسیم نماییم. به عنوان مثال، در گام اول، 5 ارز دیجیتال دارای پتانسیل برای افزایش قیمت را انتخاب کنیم. سپس سرمایه‏‎ی خود را به طور نسبی برای تعمیر هر کدام از این ارزها، تقسیم کنیم.

حال با تعمیر این 5 ارز، ما دارای 5 ارز دیجیتال هستیم که هر کدام از آن‏ها، پتانسیل افزایش قیمت را دارند. در این بین باید در نظر داشت که برای پی بردن به افزایش قیمت احتمالی قیمت‏‎ها، باید آنالیزهای نوسانات قیمتی قبلی را به خوبی دنبال نموده و اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را نیز با جدیت در نظر داشته باشیم.

 

  1. چرا استراتژی تعمیر و فروش چندگانه، مناسب است؟

حال بعد از این که 5 ارز دیجیتال دارای پتانسیل برای افزایش قیمت را در اختیار داریم، باید منتظر بهترین زمان برای فروش این ارزها باشیم. بدین صورت که بعد از گذشت مدت زمانی مشخص، قیمت این ارزهای دیجیتال تغییر می‎‏کنند که با افزایش قیمت مناسب در مورد آن‏ها، می‎‏توانیم نسبت به فروش آن‏های اقدام نماییم. در این بین باید گفت که این تغییر قیمت‎‏های صورت گرفته برای ارزهای دیجیتال به خاطر طبیعت پر نوسان بازار ارزهای دیجیتال می‎‏باشد.

حال از طرفی، ممکن است آن طور که انتظار می‎‏رفت، قیمت همه‏‎ی ارزها با افزایش رو به رو نشوند و از 5 ارزی که در اختیار داشتیم، 2 مورد با کاهش قیمت رو به رو شوند. در این جا از آن جایی که 3 ارز دیگر انتخاب شده، با افزایش قیمت رو به رو شده‏اند، توانسته‎‏ایم که ضرر مالی ناشی از کاهش قیمت دو ارز دیگر را به راحتی جبران کرده باشیم. در عین حال حتی در این شرایط قادر باشیم که علاوه بر جبران ضرر مالی کاهش قیمت 2 ارز، در 3 ارز دیگر آن قدر سود کرده باشیم که در کل معاملات انجام شده با کسب درآمد رو به رو شوند.

البته این وضعیت را نیز در نظر داشته باشید که اگر بتوانید در مورد 5 ارز هم تشخیص درستی راجع به افزایش قیمت احتمالی کرده باشید، قادر خواهید بود تا درآمد خود را به صورت چند برابری افزایش دهید. در عین حال ممکن است در کل دچار ضرر هم شوید که دلیل اصلی این مورد به خاطر آنالیزهای اشتباه در مورد پیش‏بینی افزایش قیمت احتمالی خواهند بود، لذا آنالیزهای نوسانات قیمتی را به خوبی و با جدیت دنبال نمایید.

 

  1. نتیجه‏‌گیری

به دلیل این که بازار ارزهای دیجیتال، همواره از شرایط پر نوسانی رنج می‏برد و قیمت ارزهای دیجیتال در آن، با تغییرات دائمی رو به رو هستند لذا در راستای رسیدن به سود و کسب درآمد بیش‏تر از این پلتفرم، باید همیشه از استراتژی‏‎های تعمیر و فروش موفق در معاملات خود استفاده نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code