آموزشی

کارت گرافیک مناسب ماینینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

کارت گرافیک مناسب ماینینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

کارت گرافیک مناسب ماینینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تهیه کارت گرافیک (GPU) ماینینگ هیچ شباهتی به تعمیر کارت گرافیک گیمینگ رایانه شخصیتان ندارد؛ اگرچه ویژگی‌هایی هستند که برای هر دو باید در نظر داشت مثل قیمت و حجم مموری. عوامل دیگری مثل، مصرف برق برای ماینرها بسیار مهم‌تر از گیمرهاست. اگر در نظر دارید امسال بهترین و مناسب‌ترین کارت گرافیک ماینینگ را بتعمیر بهتر است همراه ما باشید تا بعداً پشیمان نشوید:

استفاده بهره‌ورانه از انرژی:

کارت گرافیک‌هایی برای ماینینگ بهتر هستند که برق زیادی مصرف نکنند. به‌طورکلی کارت‌های گرافیک مناسب برای ماینینگ (GPU) باید توان مصرفی معادل 150 تا 250 وات داشته باشند (به عبارتی بتوانند این میزان توان مصرفی را تحمل کنند)؛ اگرچه بهینه بودن در مصرف برق مفهوم دیگری است که باید آن را هم در نظر گرفت. در بعضی کشورها مثل آمریکا، کانادا و روسیه هزینه مصرف برق پایین است. در برخی دیگر، مثل کشور عزیز خودمان یا اغلب کشورهای اروپایی هزینه مصرف برق بالاست. این یعنی هرقدر کارتی که می‌تعمیر مصرف بهینه‌تری داشته باشد (در مقایسه با هزینه‌ای که برای هر واحد برق مصرفی پرداخت می‌کنید) ریگی که می‌سازید سود بیشتری برایتان خواهد داشت.

بازگشت سرمایه (ROI):

قبلاً مدت‌زمان بازگشت سرمایه کارت‌های گرافیک ماینینگ ارزهای دیجیتال، 60 روز بود؛ یعنی 60 روز بعد از تعمیر کارت، هزینه‌ای که برای تعمیر آن دادید به جیبتان باز می‌گشت و شروع  به سودآوری می‌کرد. در حال حاضر مدت‌زمان موردنیاز برای بازگشت سرمایه کارت‌های گرافیکی که می‌تعمیر نزدیک به 200 روز یا بیش از 6 ماه است.

کارت گرافیک مناسب ماینینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پایداری:

بعضی کارت‌های گرافیک برای گیمینگ عالی‌اند اما وقتی نوبت به ماینینگ می‌رسد دو پا دارند، دوتای دیگر قرض می‌گیرند و فرار می‌کنند! این اتفاق وقتی می‌افتد که کارت گرافیک ظرفیت تحمل این میزان توان ورودی در مدت‌زمان زیاد را ندارد. این نکته بسیار مهم است چون اغلب کارت‌های گرافیک خوب نمی‌توانند این میزان توان را تحمل کنند و زودتر از وقتی‌که باید زپرتشان در می‌رود!

نرخ هش (Hashrate) ماینینگ:

نرخ هش به معنی میزان قدرت ماینینگ کارت گرافیک است. قاعدتاً اگر کارت گرافیک هش‌ریتی بین 25 تا 32 میلیون هش در ثانیه (mh/s) داشته باشد می‌توان گفت گرافیک خوبی است.

مارک کارت گرافیک:

شرکت‌های انویدیا (Nvidia) و ای‌ام‌دی (AMD) بهترین برندهای موجود در بازار هستند. هر دو شرکت خوش‌نام هستند و کیفیت محصولاتشان تقریباً یکی است.

ارزش فروش دوباره:

گاهی خوب است هنگام تعمیر کارت گرافیک به این نکته هم توجه کنید که  اگر سودآوری ماینینگ برایتان نصرفید بتوانید کارتتان را با قیمتی خوب بفروشید تا کمتر ضرر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code