آموزشی

نرم افزارهای ماینینگ

نرم افزارهای ماینینگ
  1. مقدمه

 

افرادی که وارد دنیای ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال شده‏اند. همواره با موضوعات و مفاهیم جدیدی رو به رو هستند. به طوری که برای کسب موفقیت در زمینه ماینینگ ارزهای دیجیتال، چه بسا بهتر است که تولیدکنندگان، خود را هر چه بیش‏تر با این موضوعات آشنا کنند. از طرفی باید گفت که بیش‏تر موضوعات مطرح در دنیای ماینینگ ارزهای دیجیتال، مربوط به مسائل عملی می‏‎شوند. در واقع تولیدکنندگان در طول فعالیت ماینینگ به کرات با این مفاهیم سر و کار دارند.

 

یکی از این موضوعات مطرح شده در دنیای ماینینگ ارزهای دیجیتال، مربوط به نرم افزارهای ماینینگ می‎‏باشد. در این رابطه باید گفت که نرم افزارهای ماینینگ به عنوان یکی از اساسی‎‏ترین فاکتورهای مطرح در راه‏‎اندازی یک ساختار و سیستم ماینینگ می‎‏باشند. در واقع ارزش و اهیمت نرم افزارهای ماینینگ تا حدی است که نبود آن‏ها و یا عدم استفاده‎‏ی درست از آن‏ها، کل پروسس استخراج را با مشکل مواجه خواهد نمود.

 

  1. نرم افزارهای ماینینگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟

 

برای درک بهتر و آشنایی کامل‏‎تر با نرم افزارهای ماینینگ، قصد داریم این موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار دهیم. در این باره‏ باید گفت که نرم افزارهای ماینینگ وظیفه ایجاد ارتباط سیستم استخراج را با شبکه‎‏ی ارز دیجیتال مورد نظر در ماینینگ بر عهده دارند.

 

در واقع به بیانی دیگر، این نرم افزارهای استخراج هستند که باعث می‏‎شوند تا سخت افزار ماینینگ بتواند به شبکه‏‏‎ی ارز دیجیتال وصل شود که پس از وصل شدن به شبکه نیز باعث شود تا عمل هماهنگی و در واقع سینک مورد نظر بین دستگاه ماینینگ و شبکه ارز دیجیتال صورت گیرد.

 

بدین صورت که نرم افزارهای ماینینگ پل ارتباطی با شبکه‏‎ی ارز دیجیتال مورد نظر در استخراج می‎‏باشند. از طرفی دیگر، با استفاده از نرم افزارهای ماینینگ، فرد تولیدکننده قادر خواهد بود تا سیستم ماینینگ خود را به یک استخر ماینینگ مانند btc.com، tmpool.net یا pandapool متصل نماید.

 

پس می‎‏توان گفت که این نرم افزارها کار اتصال سیستم به استخر ماینینگ را بر عهده دارند. از این منظر نیز تأثیر آن‏ها در افزایش میزان بهره‎‏وری عمل استخراج، بر کسی پوشیده نمی‎‏باشد. از جمله‎‏ی نرم افزارهای ماینینگ معتبر در بازار، می‎‏توان به CGMiner، EasyMiner و … اشاره نمود.

 

  1. تنوع نرم افزارهای ماینینگ در بازار

 

حال با نگاه به نرم افزارهای ماینینگ موجود در بازار، متوجه می‏‎شویم که تعداد زیاد و متنوعی از این نرم افزارها در بازار وجود دارند. به طوری که هر یک از این نرم افزارها، از الگوریتم‎‏های ماینینگ خاصی برای استخراج پشتیبانی می‏‎نمایند.

 

البته برخی از استخرها نیز وجود دارند که نرم افزارهای ماینینگ مخصوص به استخر خود را وارد بازار نموده‎‏اند. در واقع این استخرها قصد دارند با داشتن یک نرم افزار اختصاصی، تعداد کاربران بیش‏تری را بر روی استخر خود جذب نمایند. از طرفی دیگر وجود یک نرم افزار اختصاصی برای یک استخر، بر ارزش و اعتبار آن استخر نیز خواهد افزود.

 

  1. چه نرم افزاری را برای سیستم ماینینگ خود انتخاب نماییم؟

 

حال با توجه به این که گزینه‎‏های زیادی برای انتخاب سیستم ماینینگ در بازار وجود دارند. انتخاب یکی از این موارد برای تولیدکنندگان، به عنوان یکی از چالش‏های اساسی مطرح می‏باشد. در این رابطه باید گفت که اولاً باید نرم افزاری را برای سیستم ماینینگ خود انتخاب نمایید که با الگوریتم رمزنگاری مربوط به ارز دیجیتال استخراج شده، تطابق داشته باشد.

 

در ثانی باید در نظر داشته باشید که همواره از نرم افزارهای ماینینگ با اصل و نسب استفاده کنید. در این راستا، توصیه می‏‎شود که به سابقه‏ی فعالیت و اعتبار سازندگان آن نرم افزار و محلی که می‏‎توانید نرم افزار را دانلود کنید، توجه داشته باشید. در این کار مثلاً استفاده از GITHUB برای دانلود نرم افزارهای ماینینگ به عنوان مکان و منبعی مناسب در نظر گرفته می‎‏شود.

 

  1. آیا نرم افزارهای ماینینگ سودی از عمل ماینینگ به خود اختصاص می‎‏دهند؟

 

این موضوع بستگی به نویسندگان و در واقع توسعه‎دهندگان نرم افزارهای ماینینگ دارد. بدین صورت که برخی از توسعه‎‏دهندگان در رابطه با ارائه‏‎ی نرم افزار خود به کاربران، درصد سودی را از عمل ماینینگ به خود اختصاص می‏‎دهند.

البته این موضوع قبل از استفاده از نرم افزار ماینینگ گفته شده است و کاربران با دانستن مقادیر سهم اختصاص داده شده به نرم افزار ماینینگ می‎‏توانند نسبت به انتخاب آن اقدام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code