آموزشی

ماینینگ به وسیله ابر

ماینینگ ابری
  1. معرفی روش ماینینگ به وسیله ابر

 

روش ماینینگ به وسیله ابر با نام cloud mining شهرت دارد. این روش از ماینینگ به عنوان یکی از روش‏های موسوم و محبوب موجود در راستای استخراج ارزهای دیجیتال مطرح می‏‎باشد. بیش‏تر کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، این روش را به عنوان نوعی سرمایه‏‎گذاری مستقیم تلقی می‏کنند. در واقع کارشناسان، این روش از ماینینگ را به مانند سرمایه‏‎گذاری در بازار در نظر می‏‎گیرند. البته با این تفاوت که به جای تعمیر و فروش ارز دیجیتال، افراد با تعمیر قدرت ماینینگ، اقدام به سرمایه‎‏گذاری در این حیطه کرده و در نهایت موفق به تولید ارز دیجیتال می‎‏شوند.

 

  1. شرایط عملی شدن ماینینگ به وسیله ابر

 

برای این که یک فرد بتواند از طریق روش ماینینگ به وسیله ابر، اقدام به تولید ارز دیجیتال نماید، پیش‏ نیازهای خاصی مطرح نمی‏‎باشد. بدین معنا که افراد فقط با دارا بودن سرمایه‏‎ی اولیه، می‏توانند وارد این حیطه از ماینینگ شود. در واقع در این روش، تولیدکنندگان سرمایه‏‎ی خود را در سایت‏ها قرار داده و اقدام به تولید ارز دیجیتال مورد نظر خود می‏‎کنند.

 

تنها نیاز این روش این است که فرد قبل از ماینینگ، در مورد ارز دیجیتال مورد نظر خود برای استخراج، تصمیم‎‏گیری نموده باشد. در واقع فرد باید آن ارزی را برای ماینینگ انتخاب نماید که احتمال کسب سود و درآمد بیش‏تر با آن ارز، برای تولیدکننده فراهم گردد. در این راستا نیز فرد باید نسبت به قدرت hash rateهای مختلف مربوط به ارزهای موجود، آگاهی کاملی داشته باشد.

 

  1. چگونه کار تولید ارز را با ماینینگ ابری، شروع کنیم؟

 

برای شروع کار تولید ارز دیجیتال از طریق روش ماینینگ ابری، در گام اول باید به یک سایت مخصوص در این زمینه مراجعه نمایید. در اینترنت، تعداد نمونه‏‎های زیادی از این چنین سایت‎‏هایی وجود دارد. از جمله‏‎ی سایت‏‎های معروف در این زمینه، genesis-mining.com می‏‎باشد. در چنین سایت‏‎هایی بعد از این که مراحل عضویت خود را به اتمام رساندید، نوبت به انتخاب پنل ماینینگ مورد نظر می‏‎رسد.

 

در راستای انتخاب پنل ماینینگ، گزینه‏‎های زیاد و متنوعی تحت عنوان بسته‏‎های پیشنهادی در اختیار کاربران قرار می‏‎گیرد. باید توجه داشته باشید که در این بسته‏‎ها، بنابر قدرت‎‏های ماینینگ متفاوت، قیمت‎‏های متفاوتی نیز تعیین شده است. در این بین کاربران برای استفاده از هر یک از این بسته‏‎های پیشنهادی، ملزم به پرداخت هزینه هستند.

 

بدین صورت که یک قرارداد بین سایت ماینینگ ابری و فرد تولیدکننده بسته می‎‏شود. به طوری که بر اساس آن قرارداد مشخص می‎شود که در طی یک مدت مشخص شده، آن قدرت ماینینگ مورد نظر، در اختیار این کابر قرار گیرد تا وی بتواند با استفاده از این امکانات و خدمات ارائه شده، به راحتی به کار تولید ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام نماید.

 

البته در برخی از سایت‏‎های ماینینگ ابری، خدمات ماینینگ با قدرت پایین و به صورت رایگان نیز در اختیار تولیدکنندگان قرار می‏‎گیرد.

 

  1. دوری از سایت‏‎های کلاه برداری

 

در رابطه با سایت‎‏های ماینینگ ابری باید گفت که در حال حاضر در بازار، تعداد زیاد و قابل توجهی از سایت‏‏‎های کلاه برداری در این زمینه وجود دارد. لذا در انتخاب گزینه‎‏های مورد نظر برای استفاده، همواره در نظر داشته باشید که سایت مورد نظر از تاریخچه فعالیت مناسبی برخوردار بوده و به بیان دیگر، قابل اعتماد باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code