آموزشی

بهترین سخت افزار ماینینگ برای اتریوم

بهترین سخت افزار ماینینگ برای اتریوم

اتریوم یکی از برترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار می‏‌باشد. افراد زیادی در حال معامله و کسب درآمد از طریق این ارز هستند. در این بین، ماینینگ اتریوم نیز به عنوان یکی از بهترین روش‌‏ها در کسب درآمد می‏‌باشد. در این راستا، نیاز است که در گام اول، سخت افزار ماینینگ برای اتریوم را فراهم آورید. از این رو قصد داریم در این آموزش، شما را با بهترین سخت افزار ماینینگ برای اتریوم، آشنا نماییم.

اخیراً ریگ‎های ماینینگ اتریوم با محبوبیتی رو به افزایش رو به رو هستند. چرا که این دستگاه‌‏ها هم ارزان بوده و هم این که از کیفیت و بهره‌‏وری خوبی برخوردار هستند. در این بین، روش‏‌های مختلفی برای ماینینگ اتریوم وجود دارند که شما بر اساس بودجه، علاقه و توان فنی خود می‌‏توانید بهترین سخت افزار ماینینگ برای اتریوم را انتخاب نمایید.

همچنین باید گفت که مطالب و موضوعات زیادی در حول ماینینگ اتریوم مطرح هستند که در این آموزش قصد داریم همه این موارد را پوشش دهیم.

ماینینگ اتریوم

ماینینگ اتریوم

 

مقدمه

کار را از ابتدا شروع می‏‌کنیم. سخت افزار ماینینگ برای اترویم چیست؟

سخت افزار ماینینگ برای اتریوم که بیش‌‏تر به صورت ریگ ماینینگ اتریوم شناخته می‏‌شود، یک دستگاه و ماشین سخت افزاری است که تنها یک هدف یعنی استخراج اتریوم را دنبال می‏‌کند.

 

انواع ریگ ماینینگ

ریگ ماینینگ برای اتریوم

ریگ ماینینگ برای اتریوم

در حالت کلی، دو نوع ریگ ماینینگ برای اتریوم وجود دارند :

  • Cpu
  • Gpu

ریگ ماینینگ‎های cpu از پروسسورهای cpu در راستای به کارگیری الگوریتم‌‏های پیچیده استفاده می‏‌کنند تا بتوانند بلوک‌‏های مربوطه را حل نمایند. بلوک‎هایی که بلاک چین را به وجود می‎آورند. این روش یکی از بهترین سخت افزار ماینینگ برای اتریوم به شمار می‌‏رود. ولی در زمان‌‏های اخیر، کاربرد و استفاده از آن با کاهش مواجه شده است.

ریگ ماینینگ‎های cpu معمولاً برای افرادی که به تازگی وارد حیطه ماینینگ شده‌‏اند، بسیار محبوب می‌‏باشند. چرا که بسیار ارزان بوده و استفاده از آن‏ها، آسان می‏‌باشد. تنها چیزی که نیاز دارید، یک کامپیوتر می‌‏باشد. یکی از نقاط ضعف این روش، سرعت پایین آن در رسیدن به نتیجه می‏‌باشد. شاید ماه‏‌ها مشغول ماینینگ شوید ولی نتوانید به خروجی‏‌های مورد نظر خود دست یابید.

 

ریگ ماینینگ‎های gpu از کارت‌‏های گرافیکی برای حل بلوک‎های بلاک چین استفاده می‌‏کنند. البته با این تفاوت نسبت به cpu که در این روش دیگر از الگوریتم‌‏های قدرتمند استفاده نمی‌‏شود. بلکه در این روش پروسس‌‏های ماینینگ در شبکه‌های محصور شده، صورت می‌‏گیرد.

این روش از ماینینگ نیز به عنوان یکی از بهترین سخت افزار ماینینگ برای اتریوم به شمار می‌‏رود و حتی در برخی از موارد بسیار بهتر از روش cpu نیز می‏‌باشد. با این وجود دارای برخی از نقاط ضعف نیز هست. از جمله این که هزینه‏‌های صرف شده در این روش بسیار بالا می‌‏باشد.

در نظر داشته باشید که در ماینینگ اتریوم از هر روشی که استفاده می‏‌کنید، سخت افزار ماینینگ باید در کل دارای یک منبع انرژی، مادربورد، کارت‎های گرافیکی، سیستم خنک‏‌کننده و یک کیس برای نگهداری همه این موارد در کنار هم می‎باشد.

 

ساخت یک ریگ ماینینگ

حال که با انواع روش‏‌ها و سخت افزار ماینینگ برای اتریوم آشنا شدیم. نوبت آن است که با نحوه ساخت این موارد بیش‏‌تر آشنا شویم. توجه کنید که این که به چه شکلی ریگ ماینینگ خود را بسازید، فرقی ندارد. در واقع مسئله نحوه اسمبل نمودن قطعات است که هر طوری که بخوایید می‎توانید این کار رو شروع کنید. فقط مهم این است که سیستم شما به درستی کار کند.

حال قبل از این به پروسس ساخت یک ریگ ماینینگ اتریوم بپردازیم. توجه خود را به اجزای مورد استفاده در سخت افزار ماینینگ اتریوم جلب می‏‌کنیم.

 

بهترین GPU برای ماینینگ

اگر قصد دارید که نسبت به ساخت یک ریگ ماینینگ gpu اقدام کنید. به احتمال بالا نیاز است که از چندین کارت گرافیکی در این کار استفاده نمایید. اما قبل از این که بتوانید بهترین گزینه را برای تعمیر کارت گرافیکی انتخاب نمایید، نیاز است که در مورد انواع موجود در بازار، اطلاعاتی را بدست آوریم.

موقع صحبت در مورد gpu، باید گفت که دو قدرت بزرگ در بازار وجود دارند. این دو قدرت بزرگ Nvidia و AMD هستند. هر دو شرکت تا به حال محصولات بسیار زیاد و قدرتمندی را وارد بازار نموده‏‌اند که در هر نمونه‌‏ی جدید وارد شده در بازار، شاهد پیشرفت‏‌های جدیدی در کارت‏‌های گرافیکی هستیم. در این راستا، برای مقایسه بهتر بین محصولات دو شرکت از محصولات gpu هر دو شرکت یک نمونه را به عنوان عامل مقایسه، انتخاب می‏‌کنیم تا بدین ترتیب بتوانیم بهترین سخت افزار ماینینگ برای اتریوم را انتخاب نماییم.

 

Nvidia GeForce GTX 1070

به عقیده بسیاری از افراد، Nvidia GeForce GTX 1070 به عنوان بهترین گزینه در استخراج ارزهای دیجیتال به شمار می‏‌رود. قبلاً بخش بازی‏‌های کامپیوتری به توانایی‏‌های این کارت گرافیکی پی برده‌‏اند و هم اکنون نیز نوبت دنیای ارزهای دیجیتال است که به قدرت آن پی ببرند.

ویژگی قابل ملاحظه این سخت افزار، توانایی آن در استفاده از قدرت نرخ هشینگ بالا می‌‏باشد. این در حالی است که در حین این کار، میزان برق کم‏‌تری مورد استفاده قرار می‌‏گیرد. در نظر داشته باشید که در کل عملیات ماینینگ همواره برق زیادی مصرف می‌‏شود که با استفاده این سخت افزار قادر خواهید بود تا برق کم‏تری را مصرف کرده و در نتیجه از بروز هزینه‌‏های اضافی، جلوگیری نمایید.

Nvidia GeForce GTX 1070

Nvidia GeForce GTX 1070

 

AMD Radeon RX580

این قطعه به عنوان رقیبت اصلی Nvidia GTX 1070 به شمار می‏‌رود. قدرت هشینگ AMD Radeon RX580، نسبت به رقیب خود در Nvidia به صورت ناچیزی کم می‌‏باشد. اما در مقایسه هزینه تعمیر، این gpu نسبت به رقیب خود دارای قیمت کم‏تری می‏‌باشد. به مانند GTX، Radeon هم برای افزایش میزان بهره‌‏وری و سود بدست آمده از ماینینگ، میزان مصرف برق را در حد پایینی نگه می‏‌دارد. در نظر داشته باشید که با ورود ارزهای دیجیتال و استفاده بیش‌‏تر از کارت‏‌های گرافیکی، در شرایط حاضر امکان پیدا کردن یک کارت گرافیک مورد نظر، بسیار محتمل‏ می‌‏باشد.

AMD Radeon RX580

AMD Radeon RX580

بهترین مادربورد در راستای ماینینگ برای اتریوم

یکی از مهم‌‏ترین اجزای مورد استفاده در سخت افزار ماینینگ برای اتریوم، مادربورد می‌‏باشد. در این زمینه نیز در بازار دو شرکت ASUS و ASRock در حال رقابت می‌‏باشند.

 

ASUS B250 Mining Expert

ASUS B250 Mining Expert به عنوان یکی از بهترین مادربوردهایی شناخته می‌‏شود که تا به حال تولید شده است. به طوری که در طراحی و ساخت آن، موضوع به کارگیری‏‌اش در ماینینگ در نظر گرفته شده است. این مادربورد قادر است که چیزی در حدود 19 عدد gpu را در یک لحظه، پشتیبانی نماید. تصور کنید که اگر این مادربورد را بر روی کارت گرافیک‌‏های Nvidia و AMD نصب کنید، چه قدرتی برای ماینینگ در اختیار خواهید داشت.

ASUS B250 Mining Expert

ASUS B250 Mining Expert

 

ASROCK H110 Pro BTC+

از این مادربورد به عنوان بهترین جایگزین به جای  رقیب ASUS خود یاد می‌‏شود. این مادربورد در یک لحظه از 13 gpu در راستای ماینینگ پشتیبانی می‌‏نماید. یکی از نقاط ضعف این مادربورد، سختی راه‎اندازی و استفاده از آن می‏‌باشد. اگر به تازگی قصد ورود در زمینه ماینینگ را دارید، توصیه می‏‌شود از سخت افزاری برای ماینینگ استفاده کنید که کار با آن آسان باشد. ولی در غیر این صورت، اگر در زمینه کار با ارزهای دیجیتال متخصص هستید، به راحتی می‏‌توانید از این مادربورد در ساخت سخت افزار ماینینگ برای اتریوم استفاده کنید.

ASROCK H110 Pro BTC+

ASROCK H110 Pro BTC+

 

چگونه یک ریگ م‏اینینگ ر‏ا درست کنیم؟

ساخت ریگ ماینینگ

ساخت ریگ ماینینگ

حال بر اساس آموزش‌‏های قبلی داده شده، قادر هستید تا نیازمندی‏‌های اولیه را در راستای ساخت سخت افزار ماینینگ برای اتریوم فراهم آورید. از این رو در گام اول باید نسبت به ساخت فریم اقدام کنید. از هر ماده‌‏ای در این کار می‏‌توانید استفاده کنید. در نظر داشته باشید که قرار نیست ظاهر خروجی این مرحله به صورت عالی باشد.

بعد از این کار، مادربورد را بر روی آن قرار داده و تمامی‏ کابل‏‌های لازم را در سوکت‌‏های مشخص خود متصل نمایید. سپس gpu را به آن اضافه نمایید. حال بعد از این که سیستم خنک کننده و منبع انرژی را بدان وصل کردید، نیازمند یک USB همراه با یک سیستم عامل (مانند ویندوز، مکینتاش و …) هستید.

در ادامه بعد از راه‏‌اندازی سیستم عامل، نرم افزار ماینینگ را دانلود نمایید و در کنار آن یک نرم افزار overclocking را نیز نصب نمایید. اینک توانسته‏‌اید تا سخت افزار ماینینگ برای اتریوم را با موفقیت آماده نمایید. پس می‏‌توانید آن را اجرا کرده و استفاده کنید.

تعمیر سخت افزار ماینینگ برای اتریوم

در نظر داشته باشید که علاوه بر ساخت و راه‎اندازی یک ریگ ماینینگ برای اتریوم، می‏‌توانید نسبت به تعمیر مستقیم asic ماینینگ‏‌های اتریوم، اقدام نمایید. چرا که در برخی از موارد تعمیر این دستگاه‎ها بی‎تردید بسیار با صرفه‏‌تر از ساخت مستقیم یک سخت افزار ماینینگ برای اتریوم، خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code