آموزشی

در خرید یک دستگاه ماینینگ به چه فاکتورهایی باید توجه شود؟

دستگاه ماینینگ
  1. دستگاه ماینینگ

ارزهای دیجیتال با پیدایش خود، دنیای تکنولوژی و تجارت را با تغییرات و تحولات بزرگی رو به رو کردند. به طوری که در حال حاضر استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از نیازهای جامعه بشری در زمینه‎‏های کاری مختلف تبدیل شده است. در این بین کسب درآمد از ارزهای دیجیتال نیز از جمله‏‎ی زمینه‏‎هایی است که علاقه‏‎ی افراد زیادی را به خود جلب نموده است. حال در این راستا از جمله مهم‌‏ترین راه‌‏های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال، شرکت در فعالیت ماینینگ با استفاده از یک دستگاه ماینینگ می‏‌باشد.

 

در واقع افراد با خرید ماینر و فراهم نمودن شرایط مناسب، قادر خواهند بود تا نسبت به تولید ارزهای دیجیتال مختلف اقدام نموده و به سودهای مناسبی دست یابند. البته از آن جایی که در حال حاضر در بازار، تعداد زیاد و قابل توجهی از دستگاه‎‏های ماینینگ وجود دارد، باید در انتخاب گزینه‎‏ی مناسب نهایت دقت عمل را داشت. لذا در این مقاله سعی داریم توضیحاتی را در مورد فاکتورهای حیاتی برای تعمیر دستگاه‎‏های ماینینگ در اختیار شما قرار دهیم.

 

  1. Hash Rate

از جمله مواردی که حتماً در خرید یک دستگاه ماینینگ باید بدان توجه داشته باشید، Hash Rate می‏باشد. در واقع این میزان قدرت هشینگ سیستم شماست که باعث خواهد شد تا تولیدات بیش‏‎تری داشته باشید. پس همواره دقت داشته باشید که آن دسته از دستگاه‎‏هایی را در راستای ماینینگ انتخاب نمایید که از قدرت هشینگ بالایی برخوردار باشند. چرا که در شرایطی که میزان سختی استخراج ارزهای دیجیتال در حال افزایش می‎‏باشد، داشتن قدرت هشینگ بیش‏تر به عنوان یکی از نکات برتری تولیدکنندگان در بازار پر رونق ماینینگ خواهد بود.

 

hash rate

hash rate

 

  1. میزان برق مصرفی

در کنار قدرت هشینگ، توجه داشته باشید که میزان برق مصرفی نیز، از جمله‏‎ی عوامل دیگر تأثیرگذار در میزان تولیدات شما خواهد بود. بدین صورت که اگر میزان برق مصرفی دستگاه ماینینگ در حد پایینی باشد، از بروز هزینه‏‎های جانبی در کار ماینینگ جلوگیری می‎‏شود. در نتیجه سود نهایی بدست آمده از عمل ماینینگ در حد بسیار قابل قبولی خواهد بود.

 

میزان برق مصرفی

میزان برق مصرفی

 

  1. سیستم خنک‏‎کننده

همواره در نظر داشته باشید که سیستم خنک‎‏کننده یکی از مهم‎‏ترین عوامل تأثیرگذار در کارایی عمل ماینینگ می‎‏باشد. به طوری که اگر میزان دمای محیط در حد مناسبی باشد، آن موقع است که دستگاه ماینینگ قادر خواهد بود تا کار خود را به خوبی در پیش گرفته و تولیدات بیش‎‏تری داشته باشد. ولی اگر دمای محیط بالا رفته و در واقع از حالت عادی برای عملکرد مناسب دستگاه ماینینگ بیش‎‏تر باشد، در این صورت دستگاه به خوبی کار نکرده و نتیجه‎‏ی این عمل به صورت کاهش میزان تولیدات نهایی خواهد بود.

 

سیستم خنک کننده

سیستم خنک کننده

 

  1. ارتباطات شبکه‎‏ای

از آن‏جایی که در حین عمل ماینینگ دستگاه باید به شبکه‎‏ی ارز دیجیتال مورد نظر در استخراج وصل شود. نیاز است که در دستگاه ماینینگ از ارتباطات شبکه‏‌ای استفاده شود. حال در نظر داشته باشید که یکی از راه‏‎های حمله به سیستم ماینینگ، همین از طریق این ارتباطات شبکه‌‏ای می‌‏باشد. پس باید در خرید ماینر این موضوع را با جدیت در نظر داشته و آن دستگاهی را برای ماینینگ انتخاب کنید که از ارتباطات ایمنی مانند Ethernet در ساختار خود استفاده می‎‏کند.

 

ارتباطات شبکه ای

ارتباطات شبکه ای

 

  1. شرکت سازنده

در هر کاری، اعتماد به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی مطرح می‏‎باشد. در کار ماینینگ نیز برای خرید دستگاه ماینینگ سعی کنید که دستگاه‎‏های مربوط به برند شرکت‎‏های معتبر و قابل اطمینان را انتخاب نمایید. از جمله‎‏ی این برندهای قابل اطمینان، می‎‏توان به Bitmain، Whatsminer، Innosilicon و Avalon miner و … اشاره نمود.

 

شرکت سازنده

شرکت سازنده

. میزان تعمیر پذیری دستگاه

توجه داشته باشید یک ماینر آیا قابلیت تعمیرپذیری بالایی دارد یا نه ، در تعمیر ماینر ، فاکتور مهم در دسترس بودن قطعات و دسترسی آسان به تعمیرکاران به آن میباشد.

  1. نوع ارزهای دیجیتال ماینینگ شده

در کنار دقت به ویژگی‏‎های دستگاه ماینینگ باید در نظر داشت که چه ارز دیجیتالی را برای ماینینگ انتخاب کنیم. در واقع همواره باید نسبت به وضعیت قیمتی ارزهای دیجیتال مختلف در بازار آگاه بوده و بر اساس این که ارزش چه ارزی در بازار بیش‎‏تر بوده و این که چه ارزی دارای پتانسیل بیش‏تر برای افزایش قیمت است، ماینینگ آن ارز را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code