آموزشی

تفاوت ماینینگ انفرادی و ماینینگ با استفاده از استخر

  1. مقدمه

 

در سال‏‎های اخیر، فعالیت در بازار ماینینگ به عنوان یکی از محبوب‏‎ترین و پر سودترین کارهای ممکن برای سرمایه‎‏گذاران تبدیل شده است. به طوری که سرمایه‏‎گذاران پول‏های خود را در راستای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف صرف می‏‎کنند.

 

در این بین باید گفت که کار ماینینگ از جمله آن کارهایی است که ROI آن در واقع بازگشت سود سرمایه‏‎ی صرف شده از آن، بیش‎‏تر از زمینه‏‎های کاری دیگر می‏‎باشد. البته برای کسب موفقیت در این زمینه نیز راه‏‎ها و متدهای مختلفی وجود دارد که هر سرمایه‏‎گذار موفقی ملزم به رعایت این موارد می‏‌باشد.

 

در این بین باید توجه داشت که انتخاب نوع روش ماینینگ نیز تأثیر مستقیمی بر میزان تولیدات و در نتیجه سود بدست آمده از ماینینگ خواهد داشت. از این رو در این مقاله قصد داریم به تفاوت‎‏های دو روش غالب در ماینینگ ارزهای دیجیتال یعنی روش ماینینگ انفرادی و ماینینگ با استفاده از استخر بپردازیم.

 

  1. روش ماینینگ انفرادی

 

هر فردی که دارای یک دستگاه ماینینگ باشد و یا حتی این که از وجود یک کارت گرافیک قدرت‎مند نیز برخوردار باشد، قادر خواهد بود تا کار ماینینگ را به صورت انفرادی در پیش گرفته باشد. البته کار ماینینگ انفرادی، سختی‎‏های بسیاری را نیز دربر دارد.

 

از جمله این که فرد تولیدکننده، باید از قدرت ماینینگ کافی در راستای استخراج ارز دیجیتال مورد نظر خود برخوردار باشد. در واقع چون در این روش، فرد به صورت انفرادی کار تولید را در پیش می‎‏گیرد، تنها می‏‎تواند از قدرت ماینینگ سیستم خود استفاده نماید. لذا با توجه به افزایش سختی استخراج ارزهای دیجیتال مختلف، نیاز است که فرد تولیدکننده، انرژی و زمان بیش‎‏تری را برای استخراج ارز دیجیتال مورد نظر خود صرف نماید. در نتیجه ممکن است که در نهایت کار، هزینه‎‏ی صرف شده برای تولید ارز دیجیتال، بیش‎‏تر از سود حاصل از تولید بوده و باعث ضرر مالی گردد.

 

بدین صورت که ممکن است که انرژی صرف شده توسط تولیدکننده در انتها، منجر به تولید یک بلاک از ارز دیجیتال مشخص نگردد. در این شرایط است که هیچ پاداشی برای تولیدکننده در نظر گرفته نخواهد شد. لذا تولیدکننده با وجود صرف انرژی و هزینه‎‏ی زیاد قادر نخواهد بود تا به تولید ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازد.

 

البته در شرایط برعکس نیز، این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که اگر تولیدکننده قادر به تولید یک بلاک از ارز دیجیتال مورد نظر خود شود. در این شرایط تمامی پاداش به دست آمده از تولید بلاک مورد نظر در اختیار تولیدکننده قرار خواهد گرفت. این سود رسیده به تولیدکننده با توجه به هزینه‎‏ی صرف شده در ماینینگ بسیار قابل توجه خواهد بود و تولیدکننده قادر خواهد بود تا سود بسیار مناسبی را به دست آورد.

 

در کل می‎‏توان گفت که ماینینگ انفرادی به عنوان یکی از روش‏‎های پر سود در بازار ماینینگ مطرح می‏‎باشد. البته با این شرط که در این روش، فرد تولیدکننده، موفق گردد که به مقدار تعیین شده برای گرفتن پاداش از تولید ارز دیجیتال مشخص، دست یابد. در غیر اینصورت، هزینه‏‎های صرف شده در تولید ارز دیجیتال بدون جبران، باعث ضرر مالی برای تولیدکننده خواهند شد. استفاده از این روش، چندان توسط کارشناسان بازار، توصیه نمی‏‎شود.

 

  1. روش ماینینگ با استفاده از استخر

 

در روش ماینینگ با استفاده از استخر، کاربران سیستم ماینینگ خود را با داشتن اطلاعات ارتباطی استخر مورد نظر، به آن استخر متصل می‎‏نمایند. هدف از این کار، این است که بتوان در تولید ارز دیجیتال مشخص، در زمان کوتاه‏‎تر و با صرف هزینه‎‏ی کم‏تری به میزان تولید بیش‎‏تری دست یافت.

 

استفاده از استخر ماینینگ به این دلیل اهمیت دارد که در زمان اتصال سیستم ماینینگ به یک استخر، فرد تولیدکننده قادر خواهد بود تا قدرت ماینینگ سیستم خود را به صورت چشمگیری افزایش داده باشد. در واقع سایت استخر، یک شرایط و محیطی را فراهم می‏‎نماید که در آن تولیدکنندگان قادر خواهند بود تا قدرت‏‎های ماینینگ خود را به اشتراک بگذارند.

 

حال با در کنار هم قرار گرفتن قدرت ماینینگ تولیدکنندگان مختلف، کار تولید ارز دیجیتال با سرعت بیش‎‏تری صورت گرفته و در مدت زمان کوتاه‏‎تری افراد قادر خواهند بود تا در کنار یکدیگر به تولید بلاک‏‎هایی مشخص از ارز دیجیتال بپردازند.

 

البته در این روش، هر چند که سود بدست آمده از ماینینگ در بازه‎‏های زمانی کوتاه‏تری به دست خواهد آمد. ولی سود بدست آمده بین تولیدکنندگان تقسیم خواهد شد. در واقع هر یک از تولیدکنندگان با توجه به میزان قدرت ماینینگ به اشتراک گذاشته، موفق به دریافت آن میزان از سهم از سود نهایی خواهند شد.

 

البته این مورد نیز باید گفته شود که شانس رسیدن به سود در روش ماینینگ با استفاده از استخر، بسیار بیش‎‏تر از حالت انفرادی خواهد بود. در واقع در روش ماینینگ با استفاده از استخر، تولیدکنندگان با خیال راحت می‏‎توانند نسبت به دریافت سود حاصل از ماینینگ امیداور باشند. کارشناسان بازار نیز بیش‏تر بر این موضوع تأکید دارند که در کار تولید ارز دیجیتال، از روش ماینینگ با استفاده از استخر استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code