آموزشی

بهترین سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین

یکی از سخت‎‌ترین انتخاب‎های ممکن برای یک ماینر، تصمیم‎گیری در مورد انتخاب بهترین و مناسب‎ترین سخت افزار ممکن برای ماینینگ ارز دیجیتال مورد نظر خود می‎باشد. باید در نظر داشت که انواع مختلفی از ارزها، نیازمندی‎ها و پیش‎نیازهای متفاوتی در عمل ماینینگ دارند. این بدان معناست که باید از تکنولوژی‎های متفاوتی در ماینینگ ارزهای دیجیتال مختلف استفاده نمود. در این آموزش قصد داریم، توجه خود را به سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین معطوف نماییم تا بتوانیم بهترین گزینه‎ی ممکن را برای این کار انتخاب کنیم.

مقدمه

سخت افزار ماینینگ ارز دیجیتال بیش‏تر با عنوان ” ریگ ” شناخته می‎شود. به بیان ساده‌‏تر، یک ریگ، یک دستگاهی است که برای حل مسائل ریاضی و در واقع استخراج ارز دیجیتال مورد نظر به کار برده می‌‏شود. سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین نیز به مانند سایر ریگ‎های ماینینگ ارز دیجیتال بوده با این تفاوت که آن در راستای ماینینگ از اسکریپت‎ها استفاده می‏‌نماید. اسکریپت‎ها، توابعی هستند که این امکان را فراهم می‎کنند که کاربران بتوانند از CPUهای خود برای ماینینگ و از طریق سایت‎های تعیین شده، استفاده نمایند.

با این حال، باید گفت که لایت کوین نیز به مانند سایر ارزهای دیجیتال، از پارامترهای مشخصی بهره می‏‌برد که این پارامترها باعث ایجاد تفاوت‎هایی در کیفیت و برتری یک سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین نسبت به سخت افزار دیگر می‎شوند. در ادامه قصد داریم انواع سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین را مورد بررسی قرار دهیم.

 

مایننیگ لایت کوین

مایننیگ لایت کوین

انواع سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین

در کل سه نوع سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین داریم که با در نظر گرفتن پارامترهای مشخص، می‌‏توانید نسبت به انتخاب یکی از این موارد، اقدام نمایید.

  1. Cpu

در ماینینگ به وسیله cpu، از cpu سیستم شما استفاده می‏‌شود تا بتوان نسبت به ماینینگ لایت کوین اقدام نمود. این روش، یکی از ارزان‎ترین متدهای ماینینگ می‌‏باشد. ولی با این وجود دارای برخی نقاط منفی نیز هست. بدین صورت که ماینینگ به وسیله cpu، بسیار کند و در برخی موارد غیر قابل تحمل می‎باشد. در هر زمانی که اراده کنید، می‎توانید با به کار گیری کامپیوتر شخصی خود، نسبت به شروع ماینینگ به وسیله cpu اقدام نمایید. این کار در حال حاضر در سیستم عامل‎های ویندوز، مکینتاش و لینوکس قابل انجام می‎باشد.

cpu

cpu

 

  1. Gpu

این متد از ماینینگ لایت کوین، یکی از انواع اصلی است که ممکن است انتخاب نمایید. در این روش، ریگ‌های gpu، از کارت‎های گرافیکی در راستای استخراج لایت کوین استفاده می‎کنند. این سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین بسیار سریع و تأثیرگذار می‏‌باشد. این روش بسیار محبوب بوده ولی ممکن است هزینه‏‌ی زیادی در بر داشته باشد.

gpu

gpu

 

  1. Asic

این دسته از ابزار ماینینگ به عنوان بهترین سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین به شمار می‎روند. در حال حاضر، تعداد انواع متفاوتی از ماینرهای asic در بازار وجود دارند. البته در نظر داشته باشید که هر کدام از این ابزار، در کل تنها یک هدف را دنبال می‌‏کنند و آن ماینینگ لایت کوین می‎باشد.

 

امیدواریم که معرفی این سه روش معمول در ماینینگ لایت کوین، بتواند کمک بزرگی به شما در انتخاب بهترین سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین داشته باشد.

 

توجه

باید توجه داشته باشید، با وجود آن که گزینه‎های متفاوتی برای انتخاب سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین وجود دارد. ولی ویژگی‎های هر یک از این روش‌‏ها با هم متفاوت بوده و ممکن است در کارایی و کیفیت نهایی کار ماینینگ شما، تأثیرگذار باشند. این در حالی است که از بین روش‎ها، متد cpu به عنوان بدترین روش در ماینینگ لایت کوین شناخته می‌‏شود و به صورت برعکس نیز روش asic به عنوان بهترین روش در تولید لایت کوین شناخته شده است.

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید. با وجود آن که ماینینگ از طریق asic، نتایج بسیار بهتری در ماینینگ لایت کوین دارد، باید هزینه‎ای را بابت آن خرج نمایید ولی از طرفی دیگر نیز cpu ماینینگ لایت کوین را در نظر بگیرید که نیازی به صرف سرمایه اولیه نبوده و به راحتی می‎توانید کار ماینینگ خود را شروع نمایید. در کل هر روشی دارای نقاط قوت و ضعف می‏‌باشد. نکته مهم این است که بتوانید با در نظر گرفتن این فاکتورها، بهترین سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین را انتخاب نمایید.

حال بعد از این که توانستیم نسبت به 3 روش ماینینگ لایت کوین، اطلاعاتی را کسب کنیم. توجه خود را به بهترین دستگاه‎های ماینینگ لایت کوین جلب می‏کنیم.

 

بهترین سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین

Antminer l3+

در کل، وقتی بحث ماینینگ لایت کوین می‌‏شود، این دستگاه به عنوان بهترین سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین شناخته شده است. این دستگاه asic در سال 2017، توسط شرکت Bitmain وارد بازار شده است. این شرکت در حال حاضر به عنوان لیدر عرصه تولید دستگاه‎های ماینینگ شناخته می‌‏شود. در طی سال‎های گذشته، این شرکت دستگاه‎های ماینینگ لایت کوین متفاوتی را وارد بازار نموده است. از بین این دستگاه‎های وارد شده در بازار، دستگاه ماینینگ antminer l3+ به عنوان بهترین نمونه در بازار شناخته می‌‏شود.

antminer l3+

antminer l3+

 

Gpuها

همانطور که گفته شد، بعد از دستگاه‎های asic، gpu به عنوان بهترین متد در ماینینگ لایت کوین شناخته می‏‌شود. با جست و جو در بازار، به دو شرکت Nvidia و Amd برخورد خواهید نمود که به عنوان لیدرهای بازار در تولید کارت‎های گرافیکی به شمار می‎روند. در این بین، Nvidia GeForce GTX 1060 و AMD Radeon RX 580 به عنوان بهترین و برترین gpuهای موجود در بازار شناخته می‎شوند.

در کل باید گفت که ماینینگ لایت کوین از طریق gpu بسیار مناسب می‌‏باشد. ولی در این راه همواره مشکلاتی وجود دارند که باید با آن‎ها رو به رو شده و این موارد را حل نمایید. در گام اول با توجه به قیمت gpuهای موجود در بازار، باید ارزان‎ترین مکان را برای تعمیر کارت‎های گرافیکی خود انتخاب نمایید. همچنین برای گرفتن نتایج بهینه از ماینینگ در این روش، نیاز است که حداقل از 5 عدد gpuی با کیفیت در ریگ ماینینگ خود استفاده نمایید.

همچنین موضوع برق مصرفی نیز به عنوان یک چالش دیگر مطرح می‌‏باشد که باید تعادلی را بین برق مصرفی و میزان سود بدست آمده برقرار نمایید تا بتوانید در نهایت به سود مناسبی دست یابید. از جمله این که باید نسبت به پیدا کردن راه‎هایی برای کاهش میزان هزینه برق پیدا کنید.

برای این کار می‌‏توانید سیستم ماینینگ خود را در مکان‏‌هایی که برق ارزان‏تری دارند، راه اندازی نمایید. همچنین باید گفت که ماینینگ ابری یک نوع دیگر از ماینینگ به وسیله gpu بوده که در آن می‏‌توانید به صورت آنلاین، نسبت به کرایه کارت‏‌های گرافیکی اقدام کنید که در نهایت یک بازه مشخص، سود بدست آمده از ماینینگ به حساب شما، واریز می‎‏گردد.

 

Cpuها

باید گفت که ماینینگ از طریق cpu به سختی در لیست برترین سخت افزار ماینینگ برای لایت کوین قرار گرفته است. چرا که ماینینگ از طریق این روش، به هیچ وجه سودآور نمی‎باشد. اگر قصد دارید که از این طریق نسبت به انجام ماینینگ اقدام نمایید، ممکن است ماه‎ها و زمان قابل توجهی را صرف نمایید تا بتوانید در نهایت به خروجی مورد نظر برسید. همچنین ممکن است هزینه برق قابل توجهی را پرداخت نمایید ولی در نهایت به خروجی مورد نظر نیز نرسیده و در کل با ضرر مالی رو به رو شوید.

در عین حال در نظر داشته باشید که این روش همچنان توسط بسیاری از افراد در سراسر دنیا استفاده می‎شود. چرا که این روش توسط همه قابل دسترس می‎باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر و ورود به دنیای ماینینگ ارزهای دیجیتال می‌‏باشد. به عقیده بسیاری از افراد، محبوب‌‏ترین پروسسور برای ماینینگ لایت کوین، AMD Ryzen Threadripper 1950X می‏باشد که می‏‌توان نتایج به نسبت بهتری را در عملیات ماینینگ از طریق آن، بدست آورد.

 

پروسس ماینینگ

 

محاسبه هزینه

در گام اول باید نسبت به محاسبه‏‌ی هزینه‌‏های روش انتخاب شده در ماینینگ لایت کوین اقدام نمایید. این هزینه‌ها، شامل هزینه‎های پیاده‎سازی اولیه، نگهداری و هزینه‎های جانبی می‌‏باشد که باید همه این موارد را به صورت دقیق در نظر بگیرید. در ادامه نسبت به محاسبه‏‌ی میزان برق مصرفی محتمل و هزینه‏‌های ناشی از آن نیز بپردازید. این کمک می‎کند تا بتوانید میزان هزینه‎های کلی ممکن از ماینینگ خود را در دست داشته باشید.

بعد از محاسبه هزینه، نوبت به محاسبه سود ممکن بدست آمده از ماینینگ می‌‏رسد. این کار را با توجه به قیمت فعلی لایت کوین در بازار و نیز قدرت دستگاه خود محاسبه کنید. برای محاسبه این مقدار از سود بدست آمده، می‌‏توانید از ماشین‎های محاسبه مخصوص این کار، استفاده نمایید.

بعد از مشخص شدن هزینه‏‌ها و سودهای بدست آمده، این دو مقدار را از هم کم کنید تا مقدار درآمد ممکن بدست آمده از ماینینگ لایت کوین مشخص گردد. اگر مقدار بدست آمده منفی بوده و در ضرر احتمالی باشید. یا باید روش ماینینگ خود را عوض کنید و یا این که در نظر داشته باشید که این هزینه برای چند ماه بوده و بعد از چند ماه قادر خواهید بود تا هزینه اولیه صرف شده در راه اندازی سیستم ماینینگ را به راحتی جبران نمایید. پس بعد از گذر چندین ماه می‌‏توانید به سودآوری و کسب درآمد برسید. ولی اگر عدد بدست آمده مثبت باشد، بدون هیچ دغدغه‌ای می‎توانید کار ماینینگ خود را شروع نمایید.

نرم افزار ماینینگ

در ادامه باید در نظر داشته باشید که از چه نرم افزار ماینینگی برای لایت کوین استفاده کنید. چرا که انتخاب نرم افزار بهتر نیز می‌‏تواند کمک قابل توجهی در کیفیت عمل ماینینگ شما داشته باشد. در انتخاب نرم افزار هم توجه داشته باشید که این نرم افزار را از یک منبع مطمئن دانلود کنید. زیرا داشتن امنیت یکی از فاکتورهای اساسی در انتخاب نرم افزار ماینینگ می‌‏باشد تا دارائی‏‌های خود را در یک حالت ایمن قرار دهید.

در نهایت نیز با فراهم نمودن تمامی این موارد می‌‏توانید به راحتی کار ماینینگ خود را شروع کرده و از آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code