اخبار

افزایش و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، چه تأثیراتی را بر بازار ماینینگ خواهند داشت؟

بازار ماینینگ
  1. شرایط فعلی بازار ماینینگ

در حال حاضر در بازار ماینینگ، شرکت‏‌های بسیاری سخت افزارهای ماینینگ متنوعی را برای مصرف بازار تولید کرده و ارائه نموده‌‏اند. به طوری که در شرایط فعلی، تولیدکنندگان قادر هستند که نسبت به تولید ارزهای دیجیتال مختلف با قدرت‏‌های ماینینگ متفاوت از هم اقدام نمایند.

 

هر تولیدکننده‏ای به دلخواه خود و بر اساس شرایط بازار، می‌‏تواند نسبت به ماینینگ یک ارز دیجیتال خاص اقدام نماید. در عین حال تولیدکننده بر اساس هدف و نظر شخصی خود نیز می‌‏تواند در مورد برخی از ویژگی‌‏های خاص دستگاه ماینینگ تصمیم‏ گرفته و نسبت به تعمیر گزینه‏‌ی دلخواه و مورد نظر خود اقدام نماید.

 

از طرفی دیگر نیز در نظر داشته باشید که تنوع دستگاه‏‌های ماینینگ باعث شده است تا ارزهای دیجیتال بسیار بیش‌‏تری در راستای ماینینگ قابل انتخاب باشند. بدین ترتیب وجود این تنوع هم باعث راحت‎تر کار کردن تولیدکنندگان در بازار خواهد شد و هم این که باعث تأثیرات بسیار مثبتی در گردش مالی و ارزی بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد.

 

  1. تأثیرات افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بر بازار ماینینگ

در این بین در نظر داشته باشید که یک تولیدکننده مشغول ماینینگ یک ارز دیجیتال خاص می‏‌باشد. حال در این وضعیت، آن ارز دیجیتال با افزایش قیمت رو به رو می‏‌شود. در این شرایط است که شاهد افزایش هر چه بیش‌‏تر سودآوری کار ماینینگ خواهیم بود. در واقع افزایش قیمت ارز دیجیتال تأثیرات مثبتی را بر بازار ماینینگ آن ارز خواهد داشت.

 

از طرفی نیز، در نظر داشته باشید که از آن جایی که در بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از ارزها دارای پتانسیل افزایش قیمت هستند. پس در کل می‌‏توان همواره امیدوار به افزایش سودآوری بالا در کار تولید ارزهای دیجیتال بود. لذا فقط باید در انتخاب سودآورترین ارز دیجیتال ممکن، نهایت دقت عمل را داشت.

 

  1. تأثیرات کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بر بازار ماینینگ

حال در کنار افزایش قیمت‌‏های ممکن در مورد ارزهای دیجیتال، ممکن است با کاهش قیمت‏ ارزهای دیجیتال نیز رو به رو شویم. در این شرایط، تأثیرات بازار ماینینگ از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بدین صورت خواهد بود که تولیدکنندگان نیازمند به افزایش قدرت ماینینگ و همچنین کاهش هزینه‌‏های برق مصرفی در راستای عمل ماینینگ خواهند بود.

 

در واقع فرد تولیدکننده از آن جایی که با کاهش قیمت ارز دیجیتال تولید شده‌‏ی خود، رو به رو می‌‏باشد. در نتیجه برای جبران کاهش قیمت صورت گرفته، نیاز است که مقادیر بیش‌‏تری از آن ارز دیجیتال را تولید نماید. در واقع باید تولید بیش‏‎تر کند تا بتواند جبران ضرر نماید. البته در این وضعیت اگر فرد بتواند از هزینه‌‏های برق مصرفی خود نیز بکاهد، در کل خواهد توانست که کار ماینینگ خود را به مانند گذشته نیز با سودآوری مناسب همراه سازد. در کل در چنین شرایطی اگر کاهش قیمت ارزهای دیجیتال ادامه‌‏دار باشد، پیشنهاد می‏‌شود که نسبت به تعمیر یک دستگاه ماینینگ بروزتر و با قدرت بیش‌‏تر اقدام شود.

 

  1. راهکارهای مقابله با نوسانات بازار

از جمله راهکارهای مقابله با نوسانات منفی بازار، این می‌‏باشد که همواره در عمل ماینینگ نسبت به استخراج یک ارز دیجیتال خاص متکی نباشیم. بدین صورت که عمل ماینینگ خود را در یک حالت چند ارزی انجام دهیم. در واقع چند ارز دیجیتالی که ماینینگ آن‏ها با سودآوری همراه است را انتخاب کنیم و نسبت به استخراج آن‏ها اقدام نماییم. حال در این شرایط با کاهش ارزش هر کدام از آن‏ها، سودآوری ماینینگ ارزهای دیگر ضرر ناشی از ماینینگ ارز دیجیتال با کاهش قیمت رو به رو شده را جبران خواهند نمود.

 

حال آن که این کار نیز برای افرادی که تازه وارد بازار ماینینگ شده‌‏اند، توصیه نمی‌‏شود. البته افراد تازه وارد نیز می‌‏توانند برای مقابله با نوسانات بازار، ارزهای بدست آمده از عمل ماینینگ را به سرعت وارد یک صرافی ارز دیجیتال نموده و در آن جا، این ارزها را به ارزهای با ارزش‏تر تبدیل نمایند. در این شرایط است که افراد تولیدکننده می‌‏توانند خود را از ضررهای ناشی از نوسانات منفی بازار ارزهای دیجیتال مصون نگه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code