آموزشی

موارد مورد نیاز در مونرو ماینینگ

مونرو ماینینگ
  1. وضعیت مونرو در بازار

ارز دیجیتال مونرو، همواره به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پر استفاده و سودآور در بازار بوده است. این ارز دیجیتال در سال 2014 و توسط آقای Nicolas van Saberhagen، وارد چرخه‏‎ی گردش بازار ارزهای دیجیتال شده است. اسم تجاری مونرو در بازار، برابر با XMR می‎‏باشد. در واقع برای تعمیر و فروش این ارز در بازار، باید به دنبال این نماد تجاری باشید. در حال حاضر نیز صرافی‎‏های زیادی از تعمیر و فروش مونرو پشتیبانی می‏‎‏کنند. این ارز دیجیتال علاوه بر دارا بودن ویژگی‎‏های تجاری و معاملاتی مناسب، توسط ماینرها نیز مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که در حال حاضر، مونرو ماینینگ به عنوان یکی از پر سودترین زمینه‏‎های ماینینگ در بازار مطرح می‌‏باشد.

 

  1. ساختار مونرو

مونرو در ساختار خود از الگوریتم رمزنگاری CyrptoNight بهره‏ می‌‏برد. در واقع می‏‌توان گفت که تابع هشینگ مورد استفاده در مونرو ماینینگ برابر با CryptoNight می‌‏باشد. البته برخی دیگر از ارزهای دیجیتال نیز در بازار هستند که از این تابع هشینگ در ماینینگ و ساختار خود استفاده می‌‏نمایند. توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال زیادی از ساختار مونرو به وجود آمده‌‏اند. در واقع این ارزها، به عنوان توکن‌‏های مونرو به شمار می‏‌روند.

 

  1. سخت افزارهای مورد استفاده در مونرو ماینینگ

حال بعد از یک آشنایی کلی با ارز دیجیتال مونرو، باید گفت که در راستای استخراج این ارز دیجیتال، سخت افزارها و دستگاه‌‏های ماینینگ خاصی توسط شرکت‎‏های مختلف وارد بازار مصرف شده‎‏اند. از جمله‌‏ی شرکت‎‏های فعال در زمینه‌‏ی مونرو ماینینگ، شرکت Bitmain می‌‏باشد. این شرکت در این راستا، دستگاه ماینینگ Antminer X3 را وارد بازار مصرف نموده است.

 

همچنین شرکت Innosilicon نیز در زمینه ماینینگ مونرو، تولیداتی را وارد بازار نموده است. محصول شرکت Innosilicon، دستگاه ماینینگ Innosilicon A8+ CyrptoMaster می‌‏باشد. با استفاده از هر یک از این دستگاه‏‌های ماینینگ قادر خواهید بود تا به مقدار زیادی سود در راستای تولید مونرو دست یابید.

 

  1. کیف پول مونرو

از آن جایی که در عمل ماینینگ داشتن یک آدرس یکتا از کیف پول به عنوان یک نیاز اساسی مطرح می‌‏باشد. در مورد مونرو نیز باید این موضوع رعایت شود. چرا که در نظر داشته باشید، برای واریز سود و یا ارز بدست آمده از تولید مونرو، فرد تولیدکننده باید یک آدرس یکتای مخصوص مونرو داشته باشد. در این راستا، می‏‌توانید از کیف پول‏‌های MyMonero، Monerujo و Guarda استفاده نمایید. دقت داشته باشید که اطلاعات کیف پول خود را به هیچ وجه در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

 

  1. نرم افزارهای مورد استفاده در مونرو ماینینگ

علاوه بر بسیاری از پیش‏ نیازهای مطرح در مونرو ماینینگ، باید در نظر داشته باشید که برای ارتباط سیستم ماینینگ خود به شبکه مونرو، از یک نرم افزار ماینینگ مناسب با مونرو استفاده نمایید. در واقع نرم افزار ماینینگ باعث می‏‌شود تا سیستم ماینینگ شما با شبکه‏‌ی مونرو در ارتباط بوده و این که بتواند تولیدات خود را با این شبکه، بروزرسانی نماید. در این راستا، استفاده از نرم افزارهای ماینینگ، XMR Stak، XMRig، XMRig AMD و XMRig NVIDIA پیشنهاد می‌‏شود. البته برخی از این نرم افزارها، صرفاً مناسب استفاده برای کارت‏‌های گرافیکی می‏‌باشند.

 

  1. استخرهای ماینینگ مناسب

در نهایت نیز توجه داشته باشید که برای افزایش میزان تولیدات خود از مونرو ماینینگ، نیاز است که سیستم خود را به یک استخر ماینینگ قدرتمند متصل نمایید. در واقع با استفاده از این کار، قادر خواهید بود تا قدرت ماینینگ خود را بسیار بالاتر برده و با کارایی بالاتر به تولید ارز دیجیتال مونرو بپردازید.

برای استفاده در مونرو ماینینگ استخرهای متنوع و قدرت‎مندی در بازار وجود دارند، از جمله‎‏ی این موارد می‏‌توان به استخرهای Minergate، Nanopool، mineXMR، Monero Crypto Pool FR، tmpool.net و MoneroHash اشاره نمود.

 

  1. صرافی‏‌هایی که از فروش مونرو پشتیبانی می‌‏کنند

در حال حاضر در بازار، تعداد زیادی از صرافی‌‏ها هستند که از تعمیر و فروش مونرو پشتیبانی می‌‏کنند. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که فرد تولیدکننده، به راحتی با عضویت در این صرافی‏‎ها، قادر خواهد بود تا تولیدات مونروی خود را به فروش برساند و از این طریق زحمات تولید خود را به سود تبدیل کند. از جمله‎‏ی صرافی‏‎های معتبر که از مونرو در پلتفرم خود پشتیبانی می‏‎کنند، می‏‌توان به صرافی‏‎های Changelly، Binance، Huobi، Bitfinex و Gate.io اشاره نمود.

One thought on “موارد مورد نیاز در مونرو ماینینگ

  1. پرهام گفت:

    خیلی عالی بود فقط در مورد انت ماینر A8 بیشتر توضیح می دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code