آموزشی

فاکتورهای اساسی در انتخاب یک استخر ماینینگ مناسب

  1. مقدمه

در سال‏‌های اخیر ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال با توجه و علاقه‏‎ی شدیدی توسط سرمایه‏‎گذاران در سراسر دنیا رو به رو شده است. در این بین باید گفت که برای افزایش بهره‏‎وری ماینینگ ارزهای دیجیتال، استفاده و در واقع اتصال سیستم ماینینگ به یک استخر ماینینگ به عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین استراتژی‏‎های ممکن در نظر گرفته می‏‎شود.

از طرفی به دلیل وجود تعداد زیاد و گسترده‎‏ای از استخرهای ماینینگ در بازار، تولیدکنندگان همواره در انتخاب بهترین استخر ماینینگ در کار تولید خود، با مشکل رو به رو می‎‏شوند. در این بین باید در نظر داشته باشید که در انتخاب یک استخر ماینینگ مناسب، تعدادی فاکتور اساسی مطرح هستند. بدین صورت که با رعایت کردن این فاکتورها، قادر خواهید بود تا میزان تولیدات به مراتب بیش‏تری را در عمل ماینینگ خود داشته باشید.

 

  1. قدرت hash rate بالا

قدرت hash rate در عمل ماینینگ همواره به عنوان یکی از اساسی‏‎ترین فاکتورها مطرح می‏‎باشد. به طوری که با داشتن قدرت hash rate بیش‎‏تر، یک تولیدکننده قادر خواهد بود تا میزان تولیدات به مراتب بیش‏‎تری را داشته باشد. البته بدست آوردن قدرت hash rate بالا، کار چندان آسانی نمی‎‏باشد. به طوری که برای رسیدن به قدرت hash rate بالا، یا باید از یک سیستم ماینینگ قدرتمند استفاده نمایید و یا این که سیستم ماینینگ خود را به یک استخر ماینینگ قدرت متصل نمایید.

در واقع استخری که سیستم شما بدان وصل می‏شود، همواره باید از قدرت hash rate بالایی برخوردار باشد تا شما بتوانید میزان تولیدات خود را افزایش دهید. پس در انتخاب یک استخر ماینینگ مناسب، همواره توصیه می‏‎شود که آن دسته از استخرهایی را برای استفاده در کار تولید انتخاب کنید که از قدرت hash rate بالایی برخوردار باشند.

 

  1. هزینه ماینینگ پایین

یکی از مهم‎‏ترین مسائل مطرح در انتخاب یک استخر ماینینگ مناسب، پایین بودن هزینه‏‎های ماینینگ آن استخر می‏‌باشد. این موضوع که به صورت mining fee در بین تولیدکنندگان شناخته می‏‌شود، مربوط به میزان سهم اختصاص داده شده برای استخر در عمل ماینینگ می‌‏باشد.

در واقع بدین معنا که در عمل ماینینگی که افراد تولیدکننده در آن شرکت می‏‎کنند و در نهایت منجربه تولید ارزهای دیجیتال می‎شود. چه مقدار از ارز دیجیتال تولید شده، در نهایت به عنوان سهم استخر در نظر گرفته خواهد شد.

لذا برای این که تولیدکنندگان بتوانند سود بیش‎‏تری را از تولیدات خود بدست آورند. نیاز است که استخر ماینینگ سهم کم‏‎تری را برای خود اختصاص دهد. از این رو همواره باید در انتخاب بهترین استخر ماینینگ، میزان mining fee اختصاص داده شده برای استخر را با دقت ارزیابی کنید و در نهایت آن استخری را برای کار انتخاب کنید که مقدار کمی از سود تولید شده را به عنوان سهم خود در نظر می‏‌گیرد.

 

  1. قابلیت solo mining

یک موضوع جذابی که در مورد استخرهای ماینینگ مطرح می‎‏باشد، این است که در برخی از استخرها، تولید کنندگان قارد هستند تا از قابلیت solo mining، استفاده نمایند. منظور از solo mining، این است که فرد تولید کننده بعد از این که توانست در عمل استخراج به نتیجه برسد، سود بدست آمده، تماماً در اختیار آن کاربر قرار می‏‎گیرد.

در واقع در این حالت، دیگر سود بدست آمده در بین اعضای شرکت کرده در عمل ماینینگ تقسیم نمی‎‏شود. بدین ترتیب فرد تولیدکننده، قادر خواهد بود تا سود بسیار بیش‏تری را از عمل ماینینگ بدست آورد. لذا در انتخاب استخر ماینینگ مناسب، داشتن ویژگی solo mining توسط استخر را نیز بررسی نمایید.

 

  1. تنوع ارزهای استخراج شده

اگر استخر ماینینگی از تعداد متنوعی از ارزهای دیجیتال در راستای عمل ماینینگ پشتیبانی نماید، آن استخر به عنوان یکی از بهترین گزینه‏‎ها برای انتخاب در عمل ماینینگ مطرح می‏‎شود. چرا که تولیدکنندگان، در این شرایط قادر خواهند بود تا در صورت نیاز، برای تولید ارزهای دیگر در آن استخر، اقدام نمایند. در واقع دست تولیدکننده در انتخاب ارزهای دیجیتال تولید شده از یک الگوریتم ماینینگ، بسیار بازتر می‎‏باشد.

 

  1. نتیجه‎‏گیری

همواره به عنوان یک تولیدکننده موفق، توجه داشته باشید که هر یک از فاکتورهای مطرح شده در بالا را در فرایند انتخاب استخر مناسب برای عمل ماینینگ در نظر بگیرید. بدین ترتیب خواهید توانست که تولیدات به مراتب بیش‏تری را داشته باشید. در نهایت باید گفت که استخرهای ماینینگ btc.com، pandapool، antpool و tmpool.net، از جمله‎‏ی بهترین گزینه‎‏های بازار برای انتخاب به عنوان استخر ماینینگ هستند که به راحتی و از طریق آن‏ها قادر خواهید تا میزان تولیدات خود را افزایش دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code