آموزشی

آیا تنها با سود حاصل از فروش تولیدات ماینینگ می‌توان به درآمد مناسبی دست یافت؟

افزایش درآمد از ماینینگ
  1. چگونگی کسب درآمد از ماینینگ

یکی از راه‎‏های کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال، استفاده از روش ماینینگ است. در این روش کاربران با تهیه‏‎ی سخت افزار و دستگاه ماینینگ مناسب، سعی در تولید یک ارز دیجیتال مشخص می‎‏نمایند. حال در این بین، با توجه به میزان سختی ارز دیجیتال ماین شده و یا قدرت دستگاه ماینینگ فرد تولیدکننده و یا استفاده از استراتژی‎‏های ماینینگ مختلف، ممکن است که افراد تولیدکننده، میزان تولیدات متفاوت‎‏تری نسبت به همدیگر داشته باشند.

 

در این بین هر فرد تولیدکننده، با توجه به میزان تولیدات خود و این که ارزش ارز دیجیتال تولید شده، چقدر است، می‏‌تواند به درآمد برسد. حال در این وضعیت، فرد تولیدکننده، می‌‏تواند میزان تولیدات خود را که در کیف پولش قرار دارد، به فروش رسانده و از این طریق به سود برسد.

 

  1. آیا تنها فعالیت در ماینینگ می‏تواند سود مناسبی برای تولیدکننده داشته باشد؟

شرایط بازار ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرید. این بازار همواره در حال تغییر بوده و قیمت ارزهای دیجیتال مختلف در بازار همیشه دچار نوسانات قیمتی هستند. حال در این شرایط ممکن است ارز دیجیتالی که قبل از شروع عمل ماینینگ یقین زیادی به کسب درآمد از آن شده است، با کاهش قیمت‏‌هایی رو به رو شود. در این شرایط فرد تولیدکننده، قطعاً با ضررهای مالی قابل توجهی رو به رو خواهد شد. چرا که فروش مستقیم آن ارز دیجیتال، دیگر برای تولیدکننده، سود مناسبی در برنداشته و حتی باعث ضرر مالی خواهد شد.

 

حال در این وضعیت، فرد تولیدکننده به جای آن که بتواند به کسب درآمد برسد، ادامه‏ی فعالیتش در عرصه‏‎ی ماینینگ با مشکل رو به رو می‏شود. لذا نتیجه گرفته می‌‏شود که تنها فعالیت ماینینگ ممکن است برای تولیدکننده سودآور نباشد.

 

البته خلاف این موضوع نیز قابل بیان است. چرا که ممکن است فرد تولیدکننده از طریق افزایش قیمت ارز دیجیتال تولید شده‏‎ی خود بتواند درآمدهای خود را به طرز چشم‏گیری افزایش دهد.

 

  1. برای افزایش میزان درآمد چه باید کرد؟

در حالت کلی اگر فرد تولیدکننده قصد داشته باشد که میزان درآمد خود را به طرزی قابل توجه افزایش دهد و در واقع خود را از شرایط پر نوسان بازار ارزهای دیجیتال مصون نگه دارد. نیاز است که استراتژی‎‏های دیگری را در دستور کار قرار دهد.

از جمله فعالیت‎‏های مناسب در این زمینه، شرکت در بورس می‏‎باشد. منظور از بورس، در واقع همان عضویت در یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال می‎‏باشد. بدین صورت که فرد تولیدکننده به صورت مستقیم ارزهای دیجیتال تولید شده‎‏ی خود را وارد گردش مالی و تعمیر و فروش‏‎های بازار ارزهای دیجیتال می‏‌کند. به طوری که فرد تولیدکننده می‏‌تواند ارزهای دیجیتال خود را به ارزهای دیجیتالی که دارای پتانسیل افزایش قیمت هستند، تبدیل نماید.

 

بدین ترتیب، با افزایش قیمت ارز دیجیتال تعمیراری شده، فرد تولیدکننده می‏تواند سرمایه‎‏ی خود را بیش‌‏تر از قبل نموده و در واقع چندین برابر بیش‏تر از حالت قبل سود نماید. البته در نظر داشته باشین که فرد تولیدکننده که این بار در نقش سرمایه‎‏گذار ظاهر شده است، هر موقع که خواست می‌‏تواند سرمایه‏ی خود را از صرافی بیرون کشانده و آن را به پول نقد قابل مصرف تبدیل نماید.

 

از طرفی دیگر در نظر داشته باشید که برای فعالیت در یک صرافی ارز دیجیتال، از کاربر یک آدرس کیف پول خواسته می‏‌شود. توجه داشته باشید که به هیچ وجه آدرس کیف پولی که به صرافی می‏‌دهید همان آدرس کیف پولی که برای ماینینگ از آن استفاده می‏‌کنید، نباشد. این موضوع از نظر امنیت عملیات ماینینگ اهمیت دارد. لذا همواره سعی کنید که آن را رعایت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code