آموزشی

آشنایی با انواع الگوریتم‏های رمزنگاری مورد استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال

آشنایی با انواع الگوریتم‏های رمزنگاری مورد استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در چندین سال اخیر توانستند که به عنوان یکی از داغ‏ترین و مهم‏ترین موضوعات مطرح در سراسر دنیا تبدیل شوند. به طوری که برخی از افراد از این ارزها به عنوان ابزاری برای کسب درآمد و بدست آوردن سود استفاده می‏کنند و برخی دیگر نیز به دنبال بهره‏گیری از کاربردها و خدمات مختلف آن‏ها می‏باشند. از این رو می‏توان گفت که همه‏ روزه افراد زیادی در سراسر دنیا به شیوه‏های مختلفی با ارزهای دیجیتال سر و کار دارند. یکی از نمونه‏های معروف و پر طرفدار کار با ارزهای دیجیتال نیز، مربوط به بحث استخراج این ارزها می‏باشد که علاقه‏مندان و سرمایه‏گذاران خاص خود را دارد که هر یک از این افراد با انگیزه‏های متفاوتی وارد این عرصه شده‏اند.

حال در این بین باید گفت که برای کسب موفقیت در زمینه‏ی استخراج ارزهای دیجیتال، علاوه بر داشتن سخت‏افزارهایی قدرتمند و زیرساخت مناسب، داشتن آگاهی و دانش کافی در مورد مکانیزم استخراج ارزهای دیجیتال مختلف نیز می‏تواند کمک قابل توجهی در این زمینه برای تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال داشته باشد. لذا در این مقاله قصد داریم، شما را با یکی از موضوعات جذاب مطرح در مورد استخراج ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. موضوع این مقاله، مربوط به انواع الگوریتم‏های رمزنگاری مورد استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال می‏باشد که در ادامه معروف‏ترین و مهم‏ترین این الگوریتم‏ها را معرفی نموده و مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

  1. الگوریتم رمزنگاری SHA-256

مخفف این الگوریتم رمزنگاری، ” Secure Hash Algorithm ” بوده که متعلق به خانواده‏ی ” SHA-2 ” می‏باشد. الگوریتم رمزنگاری ” SHA-256 “، یک قالب 256 بیتی برای یک متن رشته‏ای تولید می‏نماید. زمان پروسس بلوک در آن تقریباً در حدود 7 دقیقه بوده و برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر این الگوریتم، نیازمند قدرتی برابر با چند ” giga hash ” بر ثانیه خواهید بود. الگوریتم رمزنگاری ” SHA-256 ” در راستای استخراج بیت کوین، بایت کوین، بتاکوین و چند ارز دیجیتال دیگر مورد استفاده قرار می‏گیرد. برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر این الگوریتم رمزنگاری، می‏توانید از دستگاه‏های استخراجی مانند : “S9i  Antminer “، استفاده نمایید.

 

  1. الگوریتم رمزنگاری Ethash

الگوریتم رمزنگاری ” Ethash “، به عنوان الگوریتم مورد استفاده در استخراج اتریوم، مورد استفاده قرار می‏گیرد. این الگوریتم بیش‏تر برای به کارگیری توسط ” GPU “ها، توسعه داده شده است. با استفاده از این الگوریتم علاوه بر اتریوم، می‏توان نسبت به استخراج ارزهای دیجیتالی مانند : اتریوم کلاسیک، ” KodakCoin ” و ” Ubiq “، اقدام نمود. همچنین باید گفت که برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر این الگوریتم رمزنگاری، می‏توانید از دستگاه‏های استخراجی مانند : “E3  Antminer ” یا ” Antminer E3++ “، استفاده نمایید.

 

  1. الگوریتم رمزنگاری Scrypt

از این الگوریتم در راستای استخراج ارزهای دیجیتال زیادی استفاده می‏شود. الگوریتم ” Scrypt ” برای اولین بار در راستای استخراج لایت کوین و ” dogecoin ” مورد استفاده قرار گرفته است. در مقایسه با الگوریتم ” SHA-256 “، الگوریتم ” Scrypt ” سریع‏تر و بسیار ساده‏تر می‎باشد. ” hash rate “، مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه در این الگوریتم در حدود ” Kilo hash ” بر ثانیه می‏باشد. از الگوریتم ” Scrypt “، در راستای استخراج ارزهای دیجیتالی مانند : ” dogecoin “، ” gulden “، ” لایت کوین “، ” PotCoin “، ” FeatherCoin “، ” Bitmark “، ” TagCoin “، ” Ekrona ” و ” MidasCoin “، استفاده می‏شود. همچنین باید گفت که برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر این الگوریتم رمزنگاری، می‏توانید از دستگاه‏های استخراجی مانند : “L3  Antminer ” یا ” Antminer L3+ “، استفاده نمایید.

 

 

  1. الگوریتم رمزنگاری Equihash

از الگوریتم رمزنگاری ” Equihash “، بیش‏تر برای استخراج ارزهای دیجیتال توسط سیستم‏های استاندارد، استفاده می‏شود. از این الگوریتم در راستای استخراج ارزهای دیجیتالی مانند : ” زدکش “، ” Zcoin “، ” Zclassic “، ” بیت کوین گولد “، ” komodo ” و ” ZenCash “، استفاده می‏شود. همچنین باید گفت که برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر این الگوریتم رمزنگاری، می‏توانید از دستگاه‏های استخراجی مانند : ” Bitmain Z9 mini ” یا ” Innosilicon A9 Zmaster “، استفاده نمایید.

 

 

  1. الگوریتم رمزنگاری Cryptonight

الگوریتم رمزنگاری ” Cryptonight “، برای استفاده در امر استخراج بر روی ” CPU “های کامپیوترهای معمولی مناسب می‏باشد. بدین صورت که تنها از طریق ” CPU “، می‏توان نسبت به استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر این الگوریتم رمزنگاری، اقدام نمود. از الگوریتم رمزنگاری ” Cryptonight “، می‏توان در راستای استخراج ارزهای دیجیتالی مانند : ” بایت کوین “، ” مونرو “، ” Dashcoin ” و ” DigitalNote ” اقدام نمود. همچنین باید گفت که برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر این الگوریتم رمزنگاری، می‏توانید از دستگاه‏های استخراجی مانند : “X3  Antminer “، استفاده نمایید.

 

 

  1. الگوریتم رمزنگاری X11

این الگوریتم رمزنگاری، توسط توسعه‏دهندگان ” Dash “، توسعه‏داده شده و به وجود آمده است. این الگوریتم بر پایه‏ی متدهای هشینگ مختلف بوده و از این رو از نظر امنیت نسبت به موارد دیگر، به عنوان یکی از امن‏ترین الگوریتم‏های رمزنگاری به شمار می‏رود. از الگوریتم رمزنگاری ” X11 “، در راستای استخراج ارزهای دیجیتالی مانند : ” MonetaryUnit “، ” Karmacoin “، ” StartCoin “، ” Dash ” و ” XCurrency “، استفاده می‏شود. همچنین باید گفت که برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر این الگوریتم رمزنگاری، می‏توانید از دستگاه‏های استخراجی مانند : “Innosilicon A5+ “، استفاده نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code